Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Robert&Magda

wpisy na blogu

Donice w ogrodzie

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2017-03-08
wyślij wiadomość

Cześć,

wciąż myślimy nad projektem naszego ogrodu, materiałem na taras (drewno/beton).

Mam do Was pytanie, na rogu tarasu chcemy postawić donicę w kształcie litery L o wym. 4x4m - coś na wzór poniższego obrazka. Który pomysł wydaje się korzystniejszy:

- wymurowanie donicy z bloczków betonowych, obłożenie ich styropianem oraz tynkiem, jak na elewacji domu

- wykorzystanie chodnikowych płyt betonowych o wym. 100cm x 50cm, ustawienie ich na sztorc ?blog budowlany - mojabudowa.pl



16Komentarze
Data dodania: 2017-03-08 22:52:21
Według mnie donice z tynkiem jak na całym domu zleją się i może nie być dobrego efektu wizualnego..... Ale każdy ma swój gust;) Jeśli to Wam pomoże to Nasz drewniany taras dzielnie zniósł zime i nic mu nie zaszkodziło. Nie ma śladów patynowania. Pozdrowienia.
odpowiedz
arlenka  
Data dodania: 2017-03-09 08:47:32
Cześć, To zależy na czym Ci zależy na trwałości czy estetycznym wyglądzie. Napewno z tymi tynkowanymi będzie więcej problemów, ale będą wyglądały ślicznie. Pamiętaj tylko, żeby zabezpieczyć je przez pochłanianiem wilgoci od ziemi i ochlapywaniem przez odpryski ziemi przy deszczu. najlepiej zrobić wokół opaskę z kamyczków wykończoną ecobordem, które zabezpieczą tynk. Niestety takie donice wymagają solidnego fundamentu bo inaczej mogą pękać. No rozwiązanie jest problematyczne - ja tez takie rozważałam, ale przez późniejsze upierdliwości zrezygnowałam :) Już robię ogrodzenie murowane i tynkowane i widzę ile z tym zachodu. No i będzie się brudzić :( Powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-09 20:55:15
Hej, no teraz żałuje, że nie wylałem fundamentów pod te donice podczas budowy domu. Z drugiej strony widziałem bardzo ładne wysokie donice w hurtowni kostki brukowej wykonane z takich płyt, tylko w kolorze białym. Niestety cena takiej jednej płyty to 100zl.
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
arlenka  
Data dodania: 2017-03-09 08:48:19
nie wiem czy płyty klejone na klej do betonu wytrzymają napór ziemi :)
odpowiedz
anika-aaa
Data dodania: 2017-03-09 09:51:04
My również będziemy robić takie donice na fundamencie i z bloczków. Trwałe i solidne rozwiązanie.
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-10 14:01:53
A masz jakąś wycenę albo znasz koszty robocizny?
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
anika-aaa
Data dodania: 2017-03-10 20:45:27
Jeszcze nie mamy. Choć i tak wycena nie byłaby wiarygodna bo u nas, z uwagi na zróżnicowanie tereny, wyjdzie wyższe i szersze.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-03-09 11:37:49
Robert, a macie może kogoś do zaprojektowania elewacji? Z chęcią oddam swój dom w ręce projektanta.
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-09 20:52:04
hej, niestety nikogo nie polecę do projektowania elewacji, u nas była robiona według naszych wskazówek i wizualizacji z projektu. A w projekcie nie masz nic na ten temat?
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
Data dodania: 2017-03-10 07:19:31
elewacja z projektu nie bardzo mi się podoba, dlatego chciałabym kogoś kto mi to zrobi wg mojej wizji. Dziewczyna, która projektowała nam łazienkę chce za to 500zł, brać czy nie? nie wiem jakie są ceny na rynku
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-03-10 07:56:18
Cześć stawka nie jest wysoka, jeśli jej ufasz a Ona zna Twoj gust to tak. Zakladam ze bedziesz mial do wyboru przynajmniej 3 wersje a proces projektowania bedzie trwal aż zaakceptujesz projekt?
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
Data dodania: 2017-03-10 13:38:32
na pewno zrobi kilka wersji, albo jedną i będzie ją zmieniać jak tylko będzie potrzeba, dzięki za radę
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
molinie  
Data dodania: 2017-03-15 13:27:20
witam , ja caly czas tez sie zastanwiam nad materialem na taras i ja mam tez donice -dokladnie cztery ,ktore juz byly robione z bloczkow kiedy byl wylewany beton na taras ,myslę , zeby je oblozyc drewnem (thermodrewno ) ktore mam na elewacji ale patrzyac wizualnie z gory mysle, zeby pomalowac je na bialo czy jakos to zrobic zeby nie popsuly ich warunki atmosferycxne (sa bez zadnego zadaszenia, tak nam doradzili ze boki ok ale nie klasc drewna tam od gory ..a Wy za czym jestescie jesli chodzi o taras?
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-15 20:36:20
Cześć, czekamy na wycenę - zastanawiamy się nad tarasem dwupoziomowym i mieszanym, beton oraz drewno. Opcji jest dużo i trudno zdecydować, drewno jest cieple i miłe w dotyku, wymaga jednak okresowej konserwacji. Beton (kostka) trwały i prawie niezniszczalny ale zimny... Typowe płytki na klej zupełnie odpadają.
odpowiedz
Odpowiedź do molinie
linka6
Data dodania: 2017-03-17 20:51:03
Kostka brukowa
Witam,od jakiegoś czasu z zapałem obserwuje Twojego bloga i jestem zachwycona Waszymi wnętrzami jak i samym projektem domu. My również budujemy w okolicach Radomia i stoimy przed wyborem kostki brukowej, dlatego chciałabym się zapytać o Twoją opinie na temat płyt colorblend zima i czy zastosowałeś ich również na podjazd do garażu? Odwiedziliśmy już parę punktów sprzedaży i w paru odradzają zastosowanie jej na podjazd ze względu na możliwość pękania płyt...
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-17 22:29:02
Cześć Płyty zastosowalusmy tylko na ciagach pieszych wlasnie z uwagi na ich delikatność. Na podjeździe jest kostka ktora najbardziej pasowala ksztaltem i kolorem chyba Romeo. Pozdr Robert
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

Pokój córki, nowe lampki

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2017-02-15
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Cześć,

córce spodobały się lampki ze szwdzkiego sklepu o szalonych kształach ograniczonych tylko Waszą wyobraźnią. załaczam jako ciekawostkę :)blog budowlany - mojabudowa.pl

13Komentarze
juskas13
Data dodania: 2017-02-16 07:53:09
drzwi
mogę prosić o model drzwi i ich cenę?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-16 19:17:38
nie wiem kto Wam projektował oświetlenie - ale dla nas - majstersztyk ;-) wnęki - wzdłuż ściany - wyglądają świetnie - biała wnęka podświetlona ledem? można zrobić zbliżenie?:-)
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-16 19:59:12
rzeczywiście fajne oświetlenie :))) no i ten pokój chyba ma sporo metrów kwadratowych?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-16 23:28:13
Cześć, pokój nie jest taki duży na jaki wygląda, ma ok 14m2. Prawdą jest, że oświetlenie ledowe zamontowane we wnęce sufitowej (kształt litery L) optycznie go powiększa i nadaje przestrzeni - polecam to rozwiązanie.
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2017-02-19 20:00:07
to bardzo ciekawe rozwiązanie :) niestety moja Pani sprowadziła mnie na ziemię chce mieć proste sufity :))) cóż.... budowa to ciągły kompromis :D
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-02-19 22:25:38
Zgadza się 😀Wiem coś na temat kompromisów... tylko trafionych decyzji życzę.
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2017-02-19 16:28:08
Na wiosne takze startuje z budowa hk26 czy moglby pan cos doradzic?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-19 22:28:16
Jest wiele tematów zalezy o co pytasz... od stycznia 2017 zmieniły się wymagania energetyczne co do nowostawianych budynków jakie zmiany zaistnialy w projekcie hk26?
odpowiedz
Odpowiedź do rafihk26
Data dodania: 2017-02-19 22:50:10
Nie wiem ale znalazlem takie informacje na stronie HK: Euco spadlo o 1/3 (z 46 na 29), w związku z nowymi przepisami obowiązującymi od stycznia 2017 roku, aktualizując charakterystykę energetyczną w projektach HomeKONCEPT zastosowano materiały o bardzo dobrych parametrach izolacyjnych. Dodatkowo w obliczeniach przyjęto założenie, że dom zostanie wybudowany w taki sposób, iż mostki termiczne zostaną wyeliminowane. Tez jestem z Radomia, bardzo pomocne bylo by obejrzenie zrealizowanego projektu na zywo jezeli udostepni mi Pan taka mozliwosc. Wybralem wariant 4 i mam mega zagadke z rozmieszczeniem pokoi, wielkoscia garderoby i toalety, czy wiatrolap jest w porzadku czy np lepiej przesunac sciane z drzwiami wejsciowymi do przodu.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
gorzo
Data dodania: 2017-02-25 21:43:00
Kosztorys
Witam, w przyszłym tygodniu zaplanowane są wykopy pod fundament naszego domu HomeKoncept26. Czy jest możliwość by Pan przesłał na adres prywatny kosztorys z budowy Pana domu? email: marcingorzelany@op.pl
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
agiola  
Data dodania: 2017-02-27 00:01:11
wymiary łazienki
Przepraszam, że nie w temacie, ale mam pytanie jakie wymiary ma łazienka ze srebrną umywalką ? I jakie wymiary ma blat pod umywalką cały od ściany ?
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-04 10:34:21
witam, łazienka ma wy 3,1x3,6m, blat pod umywalka 1,7m, głębokość 45cm
odpowiedz
Odpowiedź do agiola
Data dodania: 2017-03-05 21:23:39
oswietlenie kozak...
odpowiedz

Ścianka w przedpokoju

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2017-02-08
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Witam,

chcemy sie podzielić naszą nową scianą w przedpokoju, którą wykonczyliśmy materiałem. Co myślicie?

30Komentarze
mjbudowa
Data dodania: 2017-02-08 21:07:34
Super, my właśnie czekamy na bardzo podobną :) Dla mnie pięknie!
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-08 21:18:57
Wydaje mi się to dość nietypowe dla tego pomieszczenia aczkolwiek podoba mi się :))
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-09 08:05:00
Robiliście sami czy tapicer? Potrzebuję namiar na jakiegoś tapicera w Radomiu :) Właśnie taka ściana czeka w naszym wiatrołapie
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-09 21:29:33
Tapicer huta mazowszańska Roman Kicoir tel.483342204
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
Data dodania: 2017-02-10 07:44:58
dzięki
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-02-09 10:34:37
Świetna, tylko pytanie jak z eksploatacją, czym/jak będzie można ją wyczyścić?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-09 20:54:45
Zalezy jaki material wybierzecie, czyszczenie jak w przypadku innych mbli tapicerowanych. Wybor materialu należy do Was.
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-09 10:40:42
Super! Ja planuję dzieciakom coś takiego przy łóżkach zrobić.Robiliście sami? Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-09 20:53:00
Dzieki za Wasze opinie, robiliśmy u tapicera.
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonagienia
Data dodania: 2017-02-09 20:55:47
Szukamy jeszcze ławeczki, oczywisciectakiej w nowoczesnym stylu. Macie jakies pomysły?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-10 07:49:19
ja zastosowałabym tu coś bardzo prostego w kolorze białym albo grafitowym, tylko już bez wybijania siedziska materiałem
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-02-11 09:25:35
ok, widziałeś gdzieś coś takiego? Szukam i nic mi nie wpada w oko...
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
arlenka  
Data dodania: 2017-02-10 09:13:16
Cześć - no wiesz co tylko jedno zdjęcie i do tego nie pokazujące wszystkiego w całej krasie - to się nazywa znęcanie psychiczne :) A jeżeli chodzi o ławeczke to proponuje Wam zrobić skrzynię otwieraną, albo komodę z szufladami z tapicerowanym w tym samym kolorze siedziskiem. Ja bedę robić w kolorze białym z szarym siedziskiem. Będzie można wówczas schować tam czapy rękawiczki, szale albo kapcie. Podoba mi się też coś takiego jak zamieściłam na blogu: http://arlenka.mojabudowa.pl/?id=219966. A jak jednak wolelibyście ławeczke to proponuję allegro - bardzo duzo ludzi tam zamawia jak czytam. A nie mógłby Wam zrobić stolarz?
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-02-11 09:20:43
hej, dzięki za komentarz. Te przedpokój jest tak mały, ze ciężko w nim zrobić zdjęcie :)
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
arlenka  
Data dodania: 2017-02-10 09:14:33
A jeszcze jedno - pięknie wyszło :) Zdecydowaliści na przyklejenie do ściany na klej montażowy, czy jest to jakoś ściągalne?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-11 09:03:11
Scianka została zamontowana na stałe- pianka montażowa.
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
molinie  
Data dodania: 2017-02-10 10:46:41
super -podobnie u nas w wiatrołapie;)
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-10 13:38:58
Tak, tak , widzieliśmy;)
odpowiedz
Odpowiedź do molinie
kempik
Data dodania: 2017-02-10 22:13:35
Wygląda bardzo elegancko. Chętnie zobaczę więcej zdjęć.
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-11 09:28:44
dzieki, jak bedziesz sie wybieral do Radomia, daj znać...
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
kempik
Data dodania: 2017-02-11 10:04:39
Brzmi jak zaproszenie... Bardzo chętnie się wybierzemy. Dzięki
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
arlenka  
Data dodania: 2017-02-13 08:52:25
Jak teraz przyglądam się konstrukcji z bliska to wygląda tak, jakby wszystko było klejone na cienkiej płycie - czy to tak jest? Jak tę płytę przymocowaliście do ściany? Na klej montażowy czy kołki?
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-15 22:10:01
Zgadza się. Płyta była montowana przez tapicera na piankę montażową. Dasz radę, jeśli tylko lubisz takie prace i znajdziesz czas:)
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
arlenka  
Data dodania: 2017-02-13 08:53:28
Kurcze jak to musi być precyzyjnie zrobione, żeby ładnie wyglądało - nie wiem czy podołam :(
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-16 19:14:33
baaardzo elegancko... szczerze to nie widziałem równie ładnego przedpokoju ;-]
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-16 19:51:54
Dziękuję za dobre slowo ;) szukamy jeszcze lustra w ramie i tej nieszczesnej ławeczki...
odpowiedz
Odpowiedź do dubi1985
arlenka  
Data dodania: 2017-02-17 21:29:40
Zobacz w Ikea sa takie białe proste siedziska z szufladami. Nie pamiętam nazwy ale jak znajdę to dam znac.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-02-18 08:31:20
Ławeczka
Hej, szukamy tu i tam, ale Magdzie trudno się zdecydować, najlepiej gdyby ławeczka była robiona na zamówienie.
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
arlenka  
Data dodania: 2017-03-09 11:41:47
no to polecam allegro
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2017-03-26 23:44:48
Bardzo oryginalnie
odpowiedz

Choinka

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-12-16
wyślij wiadomość

Moje dziewczęta nie mogą się doczekać Świąt, dlatego zrobiły mi olbrzymią niespodziankę ubierając przed czasem choinkę. 

Postanowiłem ją  pokazać, aby podzielić się z Wami tą piękną przedświąteczną atmosferą w nowym domu :)

blog budowlany - mojabudowa.pl



14Komentarze
Data dodania: 2016-12-16 20:44:04
O jejku jaka cudna :)
odpowiedz
pabia
Data dodania: 2016-12-17 07:22:44
Piękna ta Wasza choinka:) Bardzo podoba mi się jej stożkowy kształt, bo zajmuje mało miejsca. Nasza też cała w złocie.
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-17 14:37:39
Nasza akurat w bieli i srebrze niestety tak zrobione zdjęcie. Ale w złocie też pięknie 😁
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-12-17 09:48:14
fajnie to wygląda :))) wesołych świąt - mam nadzieję, że w przyszłym roku też ubierzemy choinkę u siebie w domu - nawet jak nie będzie płytek :)))))
odpowiedz
arlenka  
Data dodania: 2016-12-17 23:03:41
U mnie na taką piękną dizajnerską choinkę nie ma szans. Moje córki artystki obwiesiły naszą choinkę kolorowymi wytworami wyobraźni :) i jest kolorowa :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-17 23:21:48
Nie wiem dlaczego, ale na zdjęciach choinka wygląda na złotą, gdy w rzeczywistości jest srebrna... dziewczyny mi głowę suszą, aby zmienić zdjęcie :)
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
pabia
Data dodania: 2016-12-18 11:39:32
teraz jest srebrna:)
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-12-18 12:17:57
dzięki za wsparcie :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-12-17 23:26:54
wrzuć fotkę :)
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
Data dodania: 2016-12-18 09:20:29
fajnie....zazdroszcze choinki w swoim domu, ja za rok dopiero ubiore :///
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-22 19:20:18
ps.kuchnia
Mam pytanie, bo poki co ty masz jedyny kuchnie skonczoną-powiedz mi ile cie zabudowy, tzn. kuchnia-meble ile cie kosztowaly, bez sprzetu. Mam pierwsza wycene ok 40-42 tys zl....cala kuchnia.
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-22 22:10:59
cześć, zabudowa kuchni w taki stanie jak na zdjęciach ok 25 tys , bez sprzętu AGD, rolet itp.
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-22 22:50:47
dzieki
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-23 01:59:47
Kontakt
Czy jest możliwość aby obejrzeć zrealizowany projekt na żywo? Bardzo mi na tym zależy przed wyborem projektu
odpowiedz

Auto w garażu

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-11-13
wyślij wiadomość

Witajcie,

Temperatury spadają poniżej zera, najwyższy zatem czas na parkowanie auta w garażu - jak pomyslałem tak i zrobiłem. W trakcie budowy cieszyłem się "olbrzymią przestrzenią" w moim dwustanowiskowym garażu. Nie uwierzycie jakiej było moje zdziwienie, gdy garaż okazał się nieco ciasny... Po wprowadzeniu samochodu  pozostało mi z przodu tylko blog budowlany - mojabudowa.pl42cm do ściany a z tyłu ok 50cm do najbardziej wystającego elementu bramy. Szczerze, liczyłem na wiecej przestrzeni :)

Muszę jeszcze przymierzyć, czy można w nim zaparkować dwa auta i swobodnie z nich wysiąść, ale przed tym testem czeka mnie końcowe sprzątanie...

De facto, garaż dwustanowiskowy to raczej miejsce na jedno auto plus przestrzeń na regaly, kosiarkę, narzędzia itp... 


tagi
garaż
33Komentarze
kakusek
Data dodania: 2016-11-13 21:13:11
Robert trzeba zmienic samochd na mniejszy :-)) A tak powaznie to ja tez zawalilam bo garaz powinien miec min 6 m glebokosci.........no ale musztarda po obiedzie ........Bedzie krotki samochod plus rowery :-)
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-13 21:24:57
My wydłużyliśmy nasz garaż o 0,5m ale finalnie auto mojego ślubnego i tak się nie zmieści na szerokość z moim ;)
odpowiedz
astrid  
Data dodania: 2016-11-13 21:28:05
Nam garaż od razu wydawał się za mały, dlatego na etapie adaptacji wydłużyliśmy go do 6m plus 1,1m miejsca z przodu na jakiś regał. Na wizualizacji wygląda to ok, zobaczymy jak będzie po wybudowaniu.
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-13 22:14:29
no tak, mnie garaż wydawał się duży, coś pewnie przegapiłem...
odpowiedz
Odpowiedź do astrid
Data dodania: 2016-11-13 22:35:18
Nasz wydawał się ogromny. Po wstawieniu dwóch aut czarł prysł:))) za kombi ( 4687 długości ) z tyłu miejsca metr ale nos 25 cm przed bramą:))za hatchbackiem 1,5m. Natomiast na szerokość ok, można z obu swobodnie wsiadać i wysiadać i po bokach jeszcze poskładować pare klamotów:)) z tym, że parkowanie wymaga paru manewrów, pewnie kwestia wprawy i będzie ok. My będziemy budować drewutnie z pomieszczeniem gospodarczym bo w garażu się nie pomieścimy z wszystkim.
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-13 23:25:08
Z tego co liczę to masz 5.9m na długość, my również. Auta również mamy w granicach 4,9m długości. Znowu brakuje 0,5m do komfortu :/ Przesuwaliśmy ściany w sypialni, w łazience, w salonie te 0,5m też by się przydało. Garaż na długość przeczyłem... :/ Będzie trzeba wciągać brzuch, albo kupić mniejsze auto :( Pozdrawiam, Jarek
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-14 21:18:17
damy radę :) Pozdr. Robert
odpowiedz
Odpowiedź do mjhomekoncept26
arlenka  
Data dodania: 2016-11-14 09:35:44
Ja też powiększyłam garaż i teraz ma 6 m głębokości i ok. 7,3 szerokości. Ile szerokości ma Twój? Ja sprawdzałam przed wybudowaniem normy i wydawało mi się ok.
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-14 21:13:54
eh... szerokość garażu to niecałe 6m. W sumie to i tak bym nie poszalał, bo działka ma tylko 900m2 i ciężko byłoby 'powiększyć' jeszcze budynek...
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
Data dodania: 2016-11-14 09:49:22
:)) i to się nazywa przydatny wpis, czyli minimum 6,5m długości, aby było miejsce na kosiarkę i jakiś regał no i wyjście z tyłu co by nie wyjeżdżać za każdym razem autem, gdy chcemy wyjechać kosiarką :P a najlepiej to z 7,5 w sumie....
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-14 21:17:30
Zgadza się, my zrezygnowaliśmy z tylnego wyjścia, więc trzeba będzie się trochę pogimnastykować :) Przy tej okazji przyszedł mi do głowy pomysł z wykonaniem dodatkowej sygnalizacji w postaci lampki dwukolorowej, pokazującej czy właściwie zaparkowaliśmy auto - czyli czy brama garażowa go nie przytrzaśnie. No właśnie, czy Wasze bramy są wyposażone w fotokomórki?
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2016-11-14 22:06:19
czy w fotokomórki to nie wiem lecz chyba w takie silniki przeciążeniowe jak rolety, że się wyłączą. Może ktoś kto już montował bramę się wypowie albo jakiś test niech zobi - bez auta proponuję chyba, że teściowej :DDD
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-11-16 14:17:07
Ja też mam w projekcie garaż dwustanowiskowy, ale jakby z założenia będę go traktował jako "jedynkę" + szpargały. Niestety obawiam się tego, że wygodny to on nie będzie, bo długość... jedyne 5,5m i więcej nie dało się wykombinować bez całkowitej zmiany projektu, która była bez sensu. Na szczęście umiem parkować na milimetry a poza tym zawsze można się wspomóc elektroniką (lub, jak mój kolega, starym materacem), by parkować przy samej ścianie. Ale z wygodą to na pewno nie będzie miało nic wspólnego. Za to już jestem przygotowany na to, by w przyszłości (za niepoliczylion lat) wybudować na działce drugi budynek (może nawet je połączę), w którym marzy mi się pierdyknąć spooory garaż + poddasze na szpargały. Ten garaż to chyba większe marzenie niż sam dom, hehe. Już widzę te regały, wszystkie możliwe narzędzia do drewna/metalu/wszystkiego, kosiarki, glebogryzarki, skład "przydasiów". Żyć nie umierać!
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-18 08:28:54
Najważniejsze to mieć plan i marzenia... ja postaram siecwykorzystac dużo przestrzeni na strychu na moj warsztat i szargaly ;)
odpowiedz
Odpowiedź do lukaszowaty
Data dodania: 2016-11-19 14:27:48
Budowa domu
Witam!Od kilku miesięcy obserwuję Pana blog, ale dopiero teraz postanowiłam napisać, wiem, że moje pytania nie są związane z poruszanym akurat tematem wielkości garażu i parkowaniem w nim dużego auta, ale byłabym wdzięczna za odpowiedź. Jesteśmy w trakcie załatwiania formalności, projekt to również HK, ale mniejsza wersja 31, chcę zapytać jak prowadzi Pan budowę, tzn. czy sam Pan dokonuje zakupu materiałów budowlanych, czy wynajęte przez Pana firmy ? Czy budowa systemem kontraktowym jest do udźwignięcia dla dwóch kobiet plus zatrudniony przez nas kierownik budowy ? Tak nam się w życiu poukładało, ze zostałyśmy same a nasze wielkie marzenie o domu dopiero teraz ma szansę na realizację. Będę wdzięczna za odpowiedź.wisienkim@o2.pl
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-19 17:07:12
Witajcie. Mimo, że nie jestem autorem tego bloga i będę budował na podstawie innego projektu, ale ośmielam się Paniom coś odpisać. Ogółem jest takie mądre powiedzenie, które usłyszałem jakiś czas temu i nie dotyczy ono tylko budowlanki, ale wszelkich obszarów życia, a brzmi: "jeśli pytasz czy dasz radę coś zrobić, to znaczy, że nie dasz rady...". Niestety często się to sprawdza. Musicie Panie sobie same zadać pytanie, czy jesteście w stanie udźwignąć kilka ekip budowlanych (99% chłopów), czy nie dacie się zrobić w bambuko, czy jesteście w stanie poświęcić odpowiednią ilość czasu (np. na naukę podstaw budowlanki, żeby Wam fundamentów na humusie nie postawili :)), czy jesteście wystarczająco asertywne i czy macie zbyt wiele włosów, by sobie je powyrywać... Ja sam będę budował kontraktowo, ale potrafię być kawałem gnoja, jeśli trzeba, zatem o asertywność się nie boję. Mam też sporo czasu, który mogę poświęcić budowie (nienormowany czas pracy), zatem czuję się na siłach a dodatkowo całkiem podoba mi się budowlanka (takie porąbane hobby). Włosów na głowie trochę jeszcze mam, a tych na klacie nigdy nie lubiłem :) Kupiłem książki, przeczytałem. Kupiłem filmiki "jak zbudować dom", obejrzałem. Coś już wiedzy łyknąłem a poza tym mam skąd czerpać wiedzę (kilku znajomych budowlańców/geodeta/architekt/zdrowy rozsądek) itp. Dlatego musicie sobie same odpowiedzieć na to pytanie, czy jesteście w stanie to udźwignąć. Tyle z dobrych rad, same Panie zdecydujecie, czy się do nich zastosować :) BTW: materiały tak czy inaczej sugeruję kupować samemu, będzie na pewno znacząco taniej, ale trochę czasu trzeba na to mieć, tym bardziej, że często są to akcje "na już".
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2016-11-21 22:30:01
A ja przytoczę inny cytat " Strach ma wielkie oczy"... Dla nas budowa domu była czymś niewyobrażalnym, dlatego do tej pory mieszkaliśmy w pomieszczaniach które ktoś kiedyś według swojej koncepcji zaprojektował. Niestety żadne z nich nam nie odpowiadały na 100% i zapadła decyzja, której nie żałujemy. To co mogę podpowiedzieć, to wybierać ekipy tylko z polecenia, zrobić rozeznania na temat rzeczowego kierownika budowy (choć ta postać pojawia się tylko kilka razy na budowie) ewentualnie zatrudnić dodatkowo 'przedstawiciela inwestora', który za Was będzie pilnował budowania wymarzonego domku zgodnie ze sztuką budowalną. Warto dogadać się z jedną hurtownią, która nie będzie z Was zdzierała i uczciwie podejdzie do temat, jeśli będziecie wszystkie materiały kupowały w jednym miejscu. Będzie też łatwiej się budowało, jeśli od początku będziecie miały wyobrażenia na temat wnętrz i planowanego ustawienia mebli. Odnosząc się do wpisu Pana Łukasza, nie trzeba być 'gnojem' aby ekipy sprawnie pracowały na budowie. Wystarczy być stanowczym i wiedzieć czego się chce :) Nasz sąsiad opowiadał, że ekipę trzeba opie...ć na dzień dobry, aby dobrze pracowała - a nas później ze zdziwieniem dopytywał dlaczego u nas taki porządek na budowie i dlaczego każda ekipa taka porządna, sprząta po sobie... nie zastosowaliśmy się do jego wskazówek, wręcz przeciwnie - każdego traktowaliśmy jak partnera w interesach, bo tylko w sytuacji, kiedy obie strony są zadowolone ze współpracy pracuje się lepiej, bez oszustw, kombinowania 'zamurowanych zgniłych jajek' itp. Uważam, że dacie radę, dużo pytajcie, rozglądajcie się, czytajcie dużo artykułów i aktywnie działajcie na blogu :) Powodzenia...
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2016-11-22 01:39:47
Fakt, strach ma wielkie oczy, ale trzeba też podskórnie czuć, że da się radę, bo... życie ma się tylko jedno i szkoda paść na zawał :) Jeśli chodzi o "gnoja", to miałem na myśli ekstremalne sytuacje. Bardziej chodzi o asertywność i dbanie o swoje interesy. Prosty przykład - miałem geotechnika na działce. Wcześniej informowałem lojalnie pana: 20cm humus, 60-90cm glina, reszta żwir (miałem takie informację, ponieważ 20m obok sąsiedzi robili już badania). Zaznaczyłem również, żeby Pan przyjechał przygotowany do odwiertów. Dogadaliśmy się co do ceny, która, mimo, że nie była niska, zaakceptowałem ją, ze względu na patriotyzm lokalny :) Pan przyjechał... z ręczną wiertnicą. Po 15 minutach walki w temperaturze 30-stu kilku stopni skapitulował, bo... nie mógł przewiercić nawet przez twardą glinę z domieszką żwiru. Żadna nowość, uprzedzałem. Jak się skończyło? Pan powiedział, że może przyjechać jeszcze raz, z ciężkim sprzętem, tylko, że będzie to kilka stówek droższe. I teraz każdy inwestor przechodzi test asertywności i walki o swoje. Co odpowiedzieć? Dla mnie to było banalnie proste, asertywne, konkretne i zgodne z prawdą: "wie Pan, dla mnie jako inwestora ważny jest cel a nie sposób jego osiągnięcia. Umówiłem się z Panem na osiągnięcie celu za odpowiednie pieniądze. Nie widzę zatem uzasadnienia, żebym płacił więcej, skoro cel się nie zmienia a jedynie sposób jego osiągnięcia i to na dodatek nie z mojej winy, bo wszystkie informacje Pan ode mnie otrzymał". Pan oczywiście odjechał, chcąc ponegocjować "pieniążki za dojazd". Wtedy rzuciłem tylko jednym tekstem przypominawczym: "cel proszę Pana, cel..." i już wiedział, że na grosz nie może liczyć. Problemem było tylko to, że straciłem JA czas, bo to że ten Pan stracił, to jego problem, skoro nie ustosunkował się do informacji uzyskanych od Inwestora - jego problem... Tak czy inaczej, muszę przyznać, że budowa a nawet samo przygotowanie do niej, uczą gruboskórności, stety lub niestety. Ale, jak już wspomniałem, KAŻDEMU tutaj życzę powodzenia, szczerze i otwarcie. Ja już widzę, mimo, że łopaty nie wbiłem, iż trzeba mieć jaja, żeby zaryzykować pieniądze odkładane pewnie latami (patrząc na polskie realia) lub kredyt na 20,30 lat. Trzeba. I wszyscy je mamy (niezależnie od płci :)) i z tego powinniśmy być dumni. Łatwo jest zamówić sobie apartament za 5 baniek i przyjść na gotowe, ale stworzyć coś na wymiar, za relatywnie dobre pieniądze i mieć w tym udział i satysfakcję - bezcenne i za to Nas wszystkich bardzo cenię! BTW: z opier* ekipy na "dzień dobry" też bym nie ryzykował :) Raczej wiedzieć, czego się od nich oczekuje i punkt po punkcie realizować, z całą stanowczością, aczkolwiek miło i kulturalnie. Dopiero jak to zawiedzie... to my mamy problem, nie oni...
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-11-22 17:53:21
Budowa domu
Bardzo dziękuję za słowa wsparcia i przestrogi. Decyzja o budowie zapadła,jestem w trakcie zakładania bloga po to by czerpać wiedzę właśnie od osób budujących, które mają za sobą pewne decyzję i z perspektywy czasu potrafią ocenić czy były one słuszne czy nie. Liczę na wsparcie i w związku z tym moja jeszcze jedna prośba. Czy mogą się Panowie wypowiedzieć co do planowanych przez nas zmian w projekcie HK 31. 1.Zamiana wąskiego okna nad podłogą w salonie na duże balkonowe otwierane albo Fix (do ustalenia). 2.Zmiana grubości ocieplenia ściany dzielącej garaż od domu na 15 cm. 3.Kotłownia na paliwo stałe plus instalacja solarna; 4.Zwiększenie grubości ocieplenia podłogi na gruncie z 20 cm na 30cm. 5.Ogrzewanie podłogowe w całym domu, w garażu grzejnik, w łazience grzejnik drabinkowy (chyba elektryczny). 6.Zmiana okna w łazience na mniejsze (u nas to strona północna), zmiana okien we wszystkich sypialniach plus gabinet. 6.Nie wiemy gdzie umieścić wejście na poddasze. 7.Okna w garażu przenosimy na drugą stronę (były od od północy). 8.Nie możemy się zdecydować co do kominka, miało go nie być ale... 9.Nie wiem czemu ma służyć obniżenie podłogi w garażu względem domu i tu też proszę o podpowiedź. 10.Wydłużamy dom o 30 cm i ...czytając Pana wpis o garażu zastanawiamy się czy garażu też nie wydłużyć o 30 cm. 11.Problem mamy ze stropem ja chciałabym monolityczny tak jak w projekcie, ale część wykonawców z którymi wstępnie rozmawiałam kręci nosem. 12.I ostatnia sprawa jeszcze nie rozstrzygnięta chciałam zamienić pustaki ceramiczne na silikaty, ponieważ kiedyś przeczytałam zestawienie promieniotwórczości materiałów budowlanych i silikaty znajdują się na drugim miejscu po betonie komórkowym jeśli chodzi o niską promieniotwórczość.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-11-23 07:32:33
witam i gratuluję decyzji! Poniżej moje odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania, jednocześnie sugeruję, aby omówić je z projektantem, który oszacuje ich wpływ na koszty budowy, właściwości budynku i względni w projekcie. ad.1 kwestia gustu, nam podoba się to wąskie okno, bo dzięki niemu dom wygląda nowocześnie a przy wielkości naszej działki montaż dużego okna balkonowego wymusiłby montaż rolet/żaluzji, aby uciec od wścibskiego wzorku sąsiada :) oraz uniknąć przegrzewania budynku w lato (strona południowa) ad.2 zawsze można zwiększyć grubość ocieplenia, pytanie tylko jakie to przyniesie korzyści, zakładając, że w garażu temp. w okresie zimowym wyniesie ok 15 st. C ? ad.3 instalacje solarne są na topie bo są eko, ale mnie nie przekonują, bo koszt ich zakupu i instalacji sugeruje, że inwestycja zwróci się po ok 8 latach, warto? ad.4 może zamiast tego wybierzcie płytę fundamentową, bo ma duże plesze właściwości? ad.5 my tak zrobiliśmy i jest ok, obecnie instalacja CO pracuje na 30-38 st. C a jedyny grzejnik mamy w łazience - jest on lekko przewymiarowany dzięki czemu fajne dogrzewa łazienkę i suszy ręczniki. Dodatkowo zastosowaliśmy elektryczne ogrzewanie podłogowe w łazience, które doskonale się sprawdza w okresie przejściowym (oprócz wodnego). ad. 6 u nas to też strona północna a mimo to pozostawiliśmy okna z projektu - bardzo nam się podobają. Oczywiście wymaga to montażu rolety w łazience, aby sąsiada nie rozpraszać :) ad.6 bis - wejście na poddasze z garażu, daje radę, jeśli poddasze służy tylko do przechowywania gratów. Nie chciałem wejścia z holu, bo zbytni się kurzy... ad.7 w sumie fajny pomysł, dlaczego nie... ad. 8 przy kotłowni na paliwo stałe, kominek będzie spełniał funkcję dekoracyjną, ale warto mieć i używać, bo tego nastroju nic nie zastąpi :) ad. 9 obniża różnicę poziomów pomiędzy podwórkiem a garażem, wjazd do garażu jest łagodniejszy (mniej stromy) ad. 10 jeśli są ku temu warunki (wielkość działki) to jak najbardziej polecam. ad. 11 kręcą nosem, bo jest z nim więcej roboty a jego wykonanie trwa dłużej- zaleta jest taka, że dobrze "spina" i usztywnia ściany domu oraz doskonale wycisza dom... ad.12 tysiące opinii jest na ten temat, ja również kierowałem się tymi argumentami wybierając beton komórkowy. Powodzenia.
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
kempik
Data dodania: 2016-11-27 11:25:23
Witam, Pozwolę się wtrącić. Zgadzam się z większością rzeczy, które napisał Robert. Sam podpatrzyłem od niego kilka rozwiązań. Ogólnie z blogiem "moja budowa" i dzięki takim osobom jak Robert buduje się znacznie łatwiej. My budujemy HK31, ale na razie mamy tylko stan surowy otwarty. Co do zmian to my zrobiliśmy takie duże okno w salonie (360x235), zamiast panoramicznego (mimo, że nam się bardzo podoba), ale zmniejszyliśmy za to okno tarasowe, żeby zmieścić kominek na tej samej ścianie zaraz za oknem. Stąd decyzja o dużym oknie, żeby doświetlić salon. Przy jednym mniejszym oknie mogłoby być za ciemno. Tym bardziej, że w kuchni zrobiliśmy wąskie okna. Wys. 75 cm. Trochę podobnie mamy jak w HK37, tyle, że mniejszy salon. Generalnie, jeżeli działka pozwala wolałbym wybrać HK26 i zrezygnować z jednego pokoju kosztem powiększenia innych. Łącząc pralnie z pom. gosp. brakuje nam teraz pom. gospodarczego. Co do okien garażowych, zastanów się, czy chcesz codziennie zaglądać co jest w garażu. To tylko garaż, więc nie przeszkadza, że okna są od północy. Płyta fundamentowa super rzecz, ja przegapiłem to rozwiązanie. Ale jak widziałem w innych projektach to dają tylko 15 cm styropianu na podłogę... Proponuje podpytać się w Homekoncept. Co do budowania to jak najbardziej polecam. Nie jest to łatwe, ale satysfakcja ogromna. Chociaż mówią, że najgorsze dopiero przede mną. Powodzenia
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2016-11-27 17:14:30
Budowa domu
Dziękuję za komentarz, wybrałyśmy HK 31, ponieważ jest nas dwie i HK 26 wydawał się nam za duży. Kochamy słońce i światło, stąd decyzja dotycząca okna w salonie. Działkę mamy 30 arów,zwiększam grubość podłogi na gruncie do 30 cm (2x15)i chcę zastosować bloczki termoizolacyjne Isomur ustawiane na ścianach fundamentowych, które razem z ociepleniem ścian oraz ociepleniem podłogi utworzą coś w rodzaju szczelnej bariery izolacyjnej. Na płytę fundamentową chyba nas nie stać, poza tym w przypadku płyty trzeba mieć wszystkie instalacje bardzo dokładnie rozplanowane, bo potem już nic nie można zmienić. Rozważam ponadto doprojektowanie kanałów wentylacji grawitacyjnej, ponieważ nie chcę być pozbawiona takiej opcji na wypadek rezygnacji z wentylacji mechanicznej, np. z powodów ekonomicznych. Generalnie zasoby finansowe wymuszają rezygnację z wielu planowanych na długo przed budową rozwiązań. Nam najbardziej zależy na wybudowaniu ciepłego, ekonomicznego i przyjaznego ludziom domu, a w środku to ja mogę spać bodajże na podłodze a i tak będę przeszczęśliwa. Co do garażu to okna od strony południowej są nam potrzebne ze względu na rozsadę warzyw, którą zamierzamy tam trzymać, bo my dwie mamy zacięcie ogrodnicze, a od północy nic nie rośnie.Instalację solarną chcemy do ogrzewania wody w okresie letnim kiedy ogrzewanie jest wyłączone (kotłownia na paliwo stałe). Bardzo nam brakuje dobrego doradcy budowlanego i tak prawdę powiedziawszy trudno takiego znaleźć nawet za pieniądze. Generalnie w naszym województwie b.trudno znaleźć dobrą ekipę budowlaną, tego Państwu najbardziej zazdroszczę! Na razie mamy kupioną i ogrodzoną działkę i czekamy na warunki zabudowy, które były już wydane, ale nie pasowały do HK 31 i trzeba było występować o nie ponownie.Teraz sen z powiek spędza mi decyzja z czego budować, przed wizytą u architekta muszę mieć już wszystko ustalone.Dobry harmonogram robót też by się przydał, trudno bowiem ogarnąć co i w jakiej kolejności należy wykonać.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-11-28 08:36:05
witam, z opisu wynika, iż macie dość racjonalne podejście do tematu budowy domu. Pomysł z pustakami Isomur dość ciekawy i na pewno pomoże wyeliminować mostki na styku fundament ściana nośna. Nie odniosę się do 30cm styropianu w podłodze, ponieważ taka decyzja powinna być poparta obliczeniami, czy wiadomo jak się to przełoży na koszty ogrzewania? Zastanawia mnie również decyzja o ogrzewaniu domu paliwem stałym (węgiel, ekogroszek). Rozumiem, że nie macie gazu na działce. Powołując się na argumenty, iż dom ma być ekonomiczny, ciepły i przyjazny ludziom tego typu kotłownia zaprzecza w/w atrybutom. Paliwo stałe trzeba na własnych plecach dostarczyć do kotłowni, piec i komin systematycznie czyścić z sadzy. Spalanie paliwa stałego dość mocno zanieczyszcza powietrze, którym oddychamy a do tego potrzebne jest większe osobne pomieszczenie na kotłownię. Sugerowałbym rozważenie opcji ogrzewania domu pompą ciepła powietrze-woda, która jednocześnie zapewniłaby ciepła wodę użytkową w okresie letnim - niskie rachunki i pełen komfort użytkowania są warte tej inwestycji. Do tego rekuperacja, dobrze że z niej nie zrezygnowałem - to zupełnie inny komfort mieszkania, ogrzane i odfiltrowane z zanieczyszczeń powietrze. Robienie podwójnego systemu wentylacji do dodatkowy niepotrzebny koszt. Dylematów jest wiele, ale budując dla siebie warto wybrać rozwiązania ze średniej półki cenowej - te najdroższe są nowinkami technicznymi za które nie warto przelacać a najtańsze dla deweloperów, niestety...
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2016-11-28 20:03:51
Budowa domu
Witam! Niestety faktycznie nie ma na razie możliwości podłączenia do sieci gazowej. Ogrzewanie piecem na paliwo stałe,owszem, ale nie węglowym tylko na pellet drzewny.Rekuperacja planowana od samego początku (czekam na wycenę). Pompa powietrze-woda jak najbardziej, ale przeczytałam, że jest dość mocno awaryjna, przynajmniej w naszym klimacie,stąd też pomysł instalacji solarnej,nie znam też nikogo kto taką pompę ma i użytkuje, więc jest we mnie obawa czy ona rzeczywiście da radę ogrzać dom w okresie zimowym, a gruntowa nie wchodzi w grę, gdyż cena jest ogromna.Co do kanałów wentylacji grawitacyjnej to tak trochę zapobiegawczo.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-12-23 22:20:02
Hej! Moje życie też tak się ułożyło, że jestem sama i do tego z niepełnosprawnym dzieckiem. Zaczęłam sama budowę w zeszłym roku i mam dzisiaj SSO. Mam super ekipę, materiały kupuję sama i codziennie wpadam na budowę:) Dacie radę!
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2016-12-25 17:15:50
Budowa domu
Dziękuję! Zajrzałam na Pani bloga i nabrałam nadziei na szczęśliwy finał. Ja również b.długo czekałam na zrealizowanie swojego marzenia o domu i będzie to mój pierwszy i ostatni dom, jestem po ciężkiej chorobie i uznałam, że drugiej szansy mogę już nie dostać. My będziemy budowały z kredytu, nie mamy żadnych oszczędności. Obecnie sen z powiek spędza mi znalezienie dobrej, uczciwej firmy wykonawczej i jak na razie jestem załamana, chyba wszyscy wyjechali do Niemiec. Woj lubuskie jest pod tym względem"trudne".
odpowiedz
Odpowiedź do naszazabka2
Data dodania: 2016-11-29 21:44:14
u nas ten sam problem. garaż dwustanowiskowy, teoretycznie duży, niestety męża bmw wchodzi naprawdę "na styk". dojeżdżając do ściany od kotłowni, między tyłem auta a bramą zostają 3 cm :) moje audi mieści się bez problemu. teraz szukając nowego auta patrzymy na jego długość bo musimy dostosować je do garażu :) co do szerokości jest ok. oba pojazdy się mieszczą - plus regały na ścianach.
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-29 22:01:43
Spadł śnieg, pojawila sie zatem okazja sprawdzić czy dwa auta mieszcza sie w garażu- tu sytuacja wygla lepiej, choc brak juz miejsca na regały... pozdrawiam cieplutko
odpowiedz
Odpowiedź do lavendel--to
Data dodania: 2016-12-09 12:39:58
Haaaalo! Kochani, nie zasypiajcie ;) Wiem, że zima ale czekamy na jakieś zdjęcia :) Jak się mieszka? Jak z garażem? Na początku byliśmy przerażeni po waszym poście o garażu, ale teraz nerw minął i nawet nie jest źle. Mieszczą się 2 duże suvy i nawet z tyłu jest wystarczająco miejsca, żeby wypakować zakupy z bagażnika, z przodu za to zero. Do tego wokół mamy jeszcze mnóóóstwo niewypakowanych jeszcze rupieci z poprzedniego mieszkania. Może do wiosny z tego wyjdziemy ;) Serdeczne pozdrowienia, Magda
odpowiedz
Data dodania: 2016-12-17 10:12:20
A my mamy garaż 1- stanowiskowy. Od ponad 2 lat mieszkamy i nie udało nam sie jeszcze sprawdzić cY auto sie mieści. Farby, kosiarki, kafle i inne cuda zamieszkały w garażu . Jesienią zrobiliśmy porządek częściowy wyworzac to co zostało nie wykorzystane do sklepu jako zwrot - a i gotówka wpadła do portfela 😄😄 - i wiecie co jeszcze jedna taka akcja i wiosna zaparkujemy auto .
odpowiedz
wyborcza
Data dodania: 2016-12-23 00:46:32
wymiary garażu
czyli podsumowując: na dwa duże samochody powinien być garaż 6,5 x 6,5? Będzie OK, zeby otworzyc bagaznik i z boku regał postawić?
odpowiedz
test99  
Data dodania: 2017-01-22 21:07:04
Piłka tenisowa
Zawieś sobie piłkę tenisową na sznurku - zawsze będziesz wiedzieć gdzie się zatrzymać. Tutaj przykład jak to zrobić -> https://goo.gl/ZT7jOJ
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-23 09:25:11
nabrałem już wprawy, ale pomysł z piłką jak najbardziej godny polecenia.
odpowiedz
Odpowiedź do test99
roberthk26l
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 294483
Komentarzy: 1064
Obserwują: 596
On-line: 9
Wpisów: 87 Galeria zdjęć: 104
Projekt HOME KONCEPT-26
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Radom
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 sierpień
2019 lipiec
2018 grudzień
2018 październik
2018 lipiec
2018 luty
2017 październik
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik

OBECNIE NA BLOGU
28 niezalogowanych użytkowników