Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Robert&Magda

wpisy na blogu

Hydraulika

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-04-05
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

 

8Komentarze
Data dodania: 2016-04-06 12:36:53
Jaką grubość styro z matami dałeś?
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-06 13:35:04
hydraulicy ułożyli 5cm następnie folię, plus 2 razy 4cm a na koniec 3cm z folią aluminiową pod ogrzewanie podłogowe. W sumie będzie 16cm.
odpowiedz
Odpowiedź do grenadawroclaw
Data dodania: 2016-04-06 15:21:56
W zupełności wystarcczy, u Nas razem 18 wyszło.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-04-06 18:20:45
Mam nadzieje ;)
odpowiedz
Odpowiedź do grenadawroclaw
Data dodania: 2016-04-07 08:12:24
Idziecie jak burza!Jeszcze jeden ładny domek w naszym mieście,projekt jest super-bardzo mi się podoba:)pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-07 20:37:54
Wygląda jak ładna płytka ;) Pozdrawiam, Jarek
odpowiedz
kempik
Data dodania: 2016-04-08 17:26:30
Super postępy. Czy na tym etapie zauważyliście jakieś niedociągnięcia pierwszej ekipy od murów i fundamentów? Jest coś na co trzeba zwrócić szczególnie uwagę?
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-09 10:58:40
Zgodnie z przysłowiem, pierwszy dom buduje się dla wroga, drugi dla przyjaciela, a trzeci dla siebie - zawsze coś można zrobić lepiej. Nie mamy zastrzeżeń do pierwszej ekipy, dobrze się dogadywaliśmy i nie było problemów. To na co należy zwrócić uwagę to poziom pierwszej wylewki - przy wylewaniu wylewki na ogrzewaniu okazało się, że mamy 2-3 cm różnicy w pomieszczeniach. Poza tym na tą chwilę wszystko wygląda ok.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

Elewacja

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-04-01
wyślij wiadomość


Witam serdecznie,blog budowlany - mojabudowa.pl

przymierzamy sie do  elewacji i oczywiście pojawiaja sie pytania:

1. wybrać tradycyjną podprzybitkę czy wykonac ja ze styropianu i otynkować?

2. zrobić uskok pomiedzy ociepleniem fundamentów i scianą czy wyprowadzić na równo?

3. zastosować listwy startowe czy nie?

4. jaki tynk wybrać, mineralny a może silikonowy?

Przykładowa wycena systemu na dobrych materiałach (bez tynku) ze styropianem gr. 15cm (0,31) to 12 tyś zł.

Podliczając materialy z tynkiem silikonowym oraz robocizną wychodzi ok 29 tys zł (bez udziwnień i extra prac).

Co o tym sądzicie?

Przy okazji, podobno  rekomendowane jest zagłębianie kołków mocujacych plyty styropianowe, aby nie przebijały przez elewację (rys. powyzej).

 

 

7Komentarze
1-szy  
Data dodania: 2016-04-01 20:21:49
Ile wychodzi Ci m2 tej elewacji? Wczoraj rozmawialem z potencjalnym wykonawca mojego domu. Pytalem o rozne ceny i np. koszt ocieplenia wraz z polozeniem tynku to 60zl/m2 za sama robociznę. On sam ma na domu tynk sylikonowy (samoczyszczacy??) i twierdzi ze jest to super rozwiazanie.
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-02 09:23:38
z grubsza licząc, wychodzi prawie 300m2 elewacji. Robocizna to ok 35 zl/m2. Podobno tynk silikonowy polecają szczególnie tam, gdzie są drzewa i inne roślinności, bo on nie zielenieje i nie przyjmuje brudu.
odpowiedz
Odpowiedź do 1-szy
anusia7  
Data dodania: 2016-04-01 23:10:33
My mamy listwy startowe: dolna krawędź jest przez to wzmocniona, kanty równiejsze, dół jest zabezpieczony choćby przed różnymi nieproszonymi gośćmi -typu gryzonie. Tynk wybieramy silikonowy , będzie uskok ( woda kapiąca nie podciąga po cokole), podbitkę mamy tradycyjną,
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-02 09:27:56
Nam podoba się podbitkę otynkowana np. http://www.opal-2014.mojabudowa.pl/?id=162417
odpowiedz
arlenka  
Data dodania: 2016-04-02 21:15:51
Ad 1: Ja zrobię otynkowaną ze względu na mniej roboty w eksploatacji i osobiście bardziej mi się taka podoba. Pisałąm o szczegółach tu: http://www.arlenka.mojabudowa.pl/?id=193060 Ad 2: Miałam ten sam problem. Teraz nie mam już wyjścia (wyprowadzenie ocieplenia spod płyty) i będzie cofnięty o 5 cm w stosunku do lica elewacji. Jakbym miała wybór jeszcze raz to zrobiłabym chyba na równi i odznaczyła chyba tylko kolorem i tynkiem żywicznym mozaikowym. Przy duym okapie prawdopodobieństwo zaciekania jest niewielkie chyba. Pisałam o tym tu: http://www.arlenka.mojabudowa.pl/?id=201592 Ad3: listwy startowe są raczej wskazane - no chyba że będziesz kołkować (tak czy tak bym zrobiła dla bezpieczeństwa Ad4 - ja sie zastanawiam pomiedzy silikonowo - silikatowym (tańszym) i silikonowym, różnicy w cenie nie znam niestety. podobno te tynki można karcerem myć i nie zarastają mchem. Oddychją też, ale to akurat nie ma większego znaczenia jak mamy ocieplenie ścian styropianem Powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-06 07:57:07
Co do ceny u Nas wyszło podobnie, z tym, że styro 20 grafit, zapłaciliśmy tyle za kompleks z tynkiem silikonowym. Tynk silikonowy jest według Nas najlepszym wyborem, najtwarlszy i łatwy w utrzymaniu czystości. Stosowaliśmy listwy startowe, kołkowanie było na ciepło robione
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-06 08:00:09
A z podbitka nie mieluśmy dylematów bo mamy nadbitkę, robili ja dekarze.
odpowiedz

Tynki cementowo-wapienne

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-03-24
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.plNa szczęście tynkowanie już za nami. To naprawdę brudna robota i dobrze zrobilismy, że tynkowalismy zaraz po wykonaniu elektryki.

Jesteśmy pod wrażeniem ekipy, która pracowała dzielnie od 6.30 do 18 dzięki czemu uporali się z naszym budynkiem w niecałe 1,5 tygodnia. A po tynkowaniu budynek został posprzątany.

blog budowlany - mojabudowa.pl

7Komentarze
Data dodania: 2016-03-24 21:24:28
Niesamowite jest to podłużne okno, strasznie mi się podoba :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 17:53:47
dzięki, jestem przekonany, że ściana bez tego okna byłaby nudna :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 17:56:16
Teraz wylewki i będzie już bardziej domowo. Wylewki już nie są taką brudną pracą jak tynki:) gratulujemy odhaczonego kolejnego etapu ;)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 21:13:51
no tak, ale przed wylewkami hydraulika nas czeka...
odpowiedz
Odpowiedź do grenadawroclaw
Data dodania: 2016-03-25 21:50:30
Tak ale hydraulicy pracują na "sucho", troszku pokurzą ale nie będzie aż takiego sajgonu jak przy tynkach ;) Tak czy siak nie macie wyjścia, trzeba te etapy znieść;)
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-05-30 15:29:23
Znalazłam ten blog i juz wiem ze będę go często odwiedzać. Piękny dom a okno podłużne jest super. Jakie są jego wymiary jeśli można spytać.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-30 16:06:24
witam w naszym gronie. Okno ma wym. 3650 x 550.
odpowiedz
Odpowiedź do martarlv

Dach płaski nad garażem c.d.

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-03-14
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plW międzyczasie udało się wybrać wykonwacę do dachu płaskiego i zabezpieczyć garaż przed opadami. Z przewidywanych dwóch dni zrobił się prawie tydzień a prace jeszcze nie są ukończone.

Na zdjęciu widoczny jest odpływ umieszczony w ogniomurze, dzięki czemu przenieślismy rurę z garażu na zewnetrzną ścianę budynku.

14Komentarze
piegii
Data dodania: 2016-03-14 21:28:59
Witam, mógłyby Pan wrzucić informacje jakie warstwy są na Pana dachu. Która warstwa odpowiada za spadek i z czego jest izolacja? Rura spustowa będzie szła w ociepleniu? Pozdrawiam Piotr
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-14 21:49:24
Witam, ja tez poproszę o fotorelacje i kolejność co należy zrobic:) dzieki
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-14 22:07:32
Patrząc od spodu na stropie ułożona jest folia izolacyjna, następnie "równej grubości 20cm" styropian twardy mocowany do stropu za pomocą kołków. Do niego przyklejone są kolejne warstwy styropianu różnej grubości tak, aby nadać min 2% spadek w kierunku rury. Dodatkowo w dwóch narożnikach widocznych na zdjęciach po lewej i prawej stronie doklejone są kolejne trójkątne warstwy styropianu grubości ok 3cm, aby odprowadzić wodę z narożników w kierunku rury. Na tak przygotowany podkład ułożona została papa wstępnego krycia. Warto zaznaczyć, że przed rozpoczęciem układania poziomego styropianu zostały ocieplone ognimurki. Teraz czekamy na słoneczko, aby ułożyć ostatnią warstwę papy. Pozostanie jeszcze obróbka górna ogniomurków płytą OSB i blachą, ale to już temat przy wykonywaniu elewacji. Generalnie robota jest nie jest trudna, styropian zamawia się w firmach, które przygotują go od podstaw, wycinając wszystko na specjalnych maszynach i dołączają rysunek co gdzie ma się znajdować.
odpowiedz
Odpowiedź do kardamon13
Data dodania: 2016-03-15 19:40:32
Mamy na całym domu dach płaski i też chcemy styropian wycinany. Czy ten styropian jest ponumerowany czyccoś żeby wiedzieć jak kłaść?
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-03-15 21:25:27
Tak każda płyta była ponumerowana a do tego rysunek, gdzie na dachu ma być ułożona.
odpowiedz
Odpowiedź do jessicaa
feriza  
Data dodania: 2016-03-14 22:02:57
:) Widze, że jest nas spora grupka tych co mysla nad izolacja;) Ja tez poprosze dokladnie po kolei wszystkie warstwy wraz z dlugoscia takiego daszka i spadkami jesli mozna;)
odpowiedz
arlenka  
Data dodania: 2016-03-14 22:54:32
Ja na szczęście mam to za sobą.Taki mały daszek a tyle problemów - szczerze to nie spodziewałam się :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-17 21:32:57
Widzę że dałeś większe spady, my zrobiliśmy według projektu i niestety mogło by być więcej o stopień bo przy spustach zostaje niewielka „plama” do odparowania. Pozdrawiam, Jarek
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-18 18:10:48
Zgadza się, spadek jest spory i jak na razie woda jest ładnie odprowadzana do spustu.
odpowiedz
Odpowiedź do mjhomekoncept26
piegii
Data dodania: 2016-03-25 20:40:22
A co to za kominy na dachu garażu?
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 21:11:35
dach nad garażem był robiony podczas niekorzystnych warunków (deszcz, śnieg) dlatego w najwyższych punktach dachu fachowcy zastosowali dwa kominki wentylacyjne, aby wilgoć spod styropianu mogła się wydostać /odparować. Po jakimś czasie można będzie się ich pozbyć, a otwory zapiankować...
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-03-26 13:22:55
Ciekawy patent. Pozdrawiam, Jarek
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
piegii
Data dodania: 2016-03-26 21:07:10
Dokładnie:), ale dobrze znać takie rozwiązania.
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
Data dodania: 2016-04-02 09:51:35
Ostatnio trochę popadało i jak na razie dach zdaje egzamin, nic nie przecieka, czyli kolejny mały sukces :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

Wylewka anhydrytowa czy cementowa

Blog:  roberthk26l
Data dodania: 2016-03-12
wyślij wiadomość


 

Witam, powoli zaczynamy myśleć o wylewce. Na całym budynku będzie ogrzewanie podłogowe.  

Fragment oferty zachwalajacej tego typu jastrych "Wylewka anhydrytowa jako samorozlewny jastrych jest prawidłowym uzupełnieniem systemy ,, ciepłej podłogi ''. Receptura jest tak przygotowana, aby jastrych maksymalnie poprawił wydolność grzewczą wodnych i elektrycznych systemów ogrzewania podłogowego oraz korzystnie wpływał na optymalizację procesów sterowania ogrzewaniem podłogowym. Pozwala na układanie wielkoformatowych podłóg z płytek ceramicznych, kamiennych, dzięki bez skurczowemu wiązaniu i dylatowaniu pomieszczeń przeważnie tylko w otworach drzwiowych. Dzięki idealnie równej powierzchni nie musimy nadkładać i wyrównywać klejem wylewki w trakcie kładzenia płytek co powoduje obniżenie ogólnych kosztów budowy."

Orientacyjna wycena jednej z firm przy grubosci wylewki 5cm wynosi 7600zł.

Chciałbym Was zapytać o Wasze wybory i opinie.

 

11Komentarze
Data dodania: 2016-03-12 21:34:22
my mamy taka wylewkę na górze z tego względu że mieliśmy mało miejsca na styropian a na dole mamy zwykłe, anhydryt szybciej się nagrzewa.
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-12 21:45:19
anhydryt zdecydowanie szybciej się nagrzewa ale też szybciej schładza. Po jakim czasie można u Państwa zaobserwować różnicę w wychłodzeniu między górą a dołem ? Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do sylwia-patryk
Data dodania: 2016-03-12 22:19:24
my mamy anhydryt, ale teraz zrobiłbym beton, jak dacie drewnianą podłoge to trzeba ją dodatkowo wzmacniac i dużo za to płacić, deklaracje wykonawców odnośnie twardości-wytrzymałości wylewki są zawyżane, a potem dochodzą koszty, w garażu i łazienkach tylko beton bo w razie awarii będzie masakra...pamiętajcie, że w garazu nie zrobia wam spadku nawet jak będą mówili że zrobią, ta wylewka się samopoziomuje chociaż w rogach pokoi nie wszędzie się wypoziomowała tak jak powinna, my dawalismy na piętrze styropian wygłuszający ale warstwa pod wylewką musi być typowo styropian podłogowy i mamy styropian na piętrzze w 2 warstawch po 3 cm, 3 cm wygłuszenie, 3 podłogowy i wylewka, same niepotrzbene koszty
odpowiedz
Data dodania: 2017-11-24 11:59:46
Dodatkowo wzmacniać anhydryt? pytanie jakiej klasy wylewkę miała Pani wylewaną, my wylewamy anhydryty i na wielu sami kładziemy podłogi drewniane i nic się nie działo, nie trzeba było kupować dodatkowych rzeczy, wystarczy odpowiednio dobrana klasa wylewki i producent. Pozdrawiam Łukasz Termolit.pl
odpowiedz
Odpowiedź do amelia3-arex
Data dodania: 2016-03-12 22:20:23
anhydryt zdecydowanie szybciej się nagrzewa, ale ile czasu dłużej sie będzie nagrzewał beton 5-6 godzin, niech będzie i 10 i nie widze tutaj tak naprawdę żadnych plusów...
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-13 09:29:38
czy dobrze rozumiem, że według Ciebie nie mam sensu robić anhydrytu (pomijamy koszty a skupiamy się na właściwościach)? Zakładając 160m2, wylewki z miksokreta to wydatek ok 4200zł a anhydryt 7600zł.
odpowiedz
Odpowiedź do amelia3-arex
madic27  
Data dodania: 2016-03-13 10:32:32
my idziemy w anhydryt na 100%. BEtonowa bedzie -chyba-tylko w garazu. Pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-13 13:32:38
A mogę wiedzieć skąd ten wybór?
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
bassior  
Data dodania: 2016-04-06 15:31:56
jak ogrzewanie podlogowe wszedzie to tylko beton akumulacja to najwieksza zaleta betonu
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-06 18:19:46
Dziękuję za podpowiedzi, zdecydowalismy sie na tradycyjne wylewki z moksokreta. Jakie dodatki dodac do mieszanki aby nic nie pękło?
odpowiedz
Odpowiedź do bassior
bassior  
Data dodania: 2016-04-06 19:56:40
włókna polipropylenowe - goscie od wylewek pewnie beda je dawac do mieszanki
odpowiedz
Odpowiedź do roberthk26l
roberthk26l
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 294483
Komentarzy: 1064
Obserwują: 596
On-line: 9
Wpisów: 87 Galeria zdjęć: 104
Projekt HOME KONCEPT-26
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Radom
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 sierpień
2019 lipiec
2018 grudzień
2018 październik
2018 lipiec
2018 luty
2017 październik
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik