Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel

Robert&Magda

offlineroberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | Blog budowlany
77417 odwiedzin | wpisów: 80, komentarzy: 888, obserwuje: 423

Oświetlenie elewacji

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Zastanawiamy sie jak oświetlić elewację budynku i teren wokól domu. Mozna zastosować typowe oprawy sufitowe montowane w podbitce z zarówkami LED lub taśmy LED. Może macie jakieś przemyślenia w tym temacie i coś podpowiecie?


Komentarze (6)
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-29 | 22:14:42
Ciezko cos podpowiedzieć,każdy ma inne gusta my mamy lampy producenta keiran led, regulowane na elewacji, 16 punktów. Jeszcze nie zamontowane.
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-30 | 07:08:40
Rewelacja - Twoje lampy wyglądają bardzo nowocześnie, tylko cena powala :)
Ja myślałem o NOXLITE LED SPOT, ale mojej żonie się nie podobają...
Odpowiedź do roberthk26l
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-30 | 07:47:09
My je mamy duuuuużo taniej;) Nasz Wykonawca bezpośrednio z Niemiec ściągał i cena wyszła mega ;)
autor:dorka-roman  dodano: 2016-04-30 | 21:04:23
My mamy w podbitce oprawy halogenowe z żarówkami ledowymi,a teraz po skończonej elewacji dokupiłam jeszcze kinkiety philipsa bridge będą zamontowane przy balkonach i tarasie;)
autor:kempik  dodano: 2016-05-01 | 08:09:24
Mi się marzy oświetlić belki ozdobne taśmami led. Do tego ze 4 punkty na elewacji, lampy świecące góra-dół.
I kilka punktów na ziemi. Oświetlenie donic, może tego słupa na tarasie.
autor:arlenka  dodano: 2016-05-01 | 20:29:49
Popatrzcie sobie na moje inspiracje: http://www.arlenka.mojabudowa.pl/?id=194060 i tu:
http://www.arlenka.mojabudowa.pl/?id=193918

Elewacja

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

WItam serdecznie!

U nas trwają prace nad elewacją a, że powierzchnia ścian do ocieplenia spora (prawie 300m2) to i prace postępują powoli. Najważniejsze, że coś się dzieje.

Zdecuydowalismy sie na grafitowy styrpoian U=0,31 gubości 15cm oraz podbitkę w wersji otynkowanej.

W środku cisza a Żona się złości, że fachowcy od sufitów podwieszanych i układania płytek co chwila przekładają termin wejścia na budynek, choć rezerwowaliśmy termin już na jesieni !.

 cóż począć, tak już nasz los, biednych inwestorów...blog budowlany - mojabudowa.pl


Komentarze (8)
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-29 | 22:16:38
Elewacja elewacją ale te okno przesuwne jest przezajeb........e;)
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:roberthk26l  dodano: 2016-05-01 | 13:21:17
Dzięki, to okno balkonowe HST było naszym marzeniem i nam również się bardzo podoba :)
Tytuł: elewacja styropian
autor:wyborcza  dodano: 2016-05-04 | 08:50:16
A w projekcie nie mieliście styropianu na ocieplenie 20cm?
Odpowiedź do wyborcza
autor:roberthk26l  dodano: 2016-05-04 | 21:51:45
a skąd ten pomysł?
Tytuł: styropian 20cm
Odpowiedź do roberthk26l
autor:wyborcza  dodano: 2016-05-05 | 09:20:45
tak jest w opisie technologii przy projekcie: http://www.homekoncept.com.pl/produkt/projekt-domu-homekoncept-26/#technology_tab
Tytuł: grafit styropian
Odpowiedź do roberthk26l
autor:wyborcza  dodano: 2016-05-05 | 09:22:03
Może przy grafitowym zmniejsza się grubość, bo ma lepszy współczynnik ciepła?
Odpowiedź do wyborcza
autor:beciacz  dodano: 2016-05-05 | 09:30:20
Dokładnie tak grafitowa 15 to jak biały 20. Też się zdecydowaliśmy na grafitowy i podbitkę otynkowaną. Tylko się zastanawiam czy dać kolor podbitki taki jak elewacja czy inny, bo widziałam i tak i tak i nie mogę się zdecydować.
Odpowiedź do beciacz
autor:roberthk26l  dodano: 2016-05-05 | 15:28:31
Zgadza się, 15cm U=0,31 jest porównywalny z białym gr. 20cm. Nie chcieliśmy zbytnio zasłaniać swatała okna stąd taki wybór. U nas podbitka będzie w kolorze elewacji.

Wybór pieca do CO + CWU

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Według danych, które zebrałem kocił powinine mieć:

1. niską moc minimalną, aby nie pracował w trybie Wł - Wył bo zużycie gazu wzrośnie

2. regulator pogodowy, aby automatycznie dopasowywał temperaturę wody grzewczej

3. był energoszczędny

4. miał niskie koszty serwisu okresowego

5. dysponował dużą wydajnością ciepłej wody, bo w domu są trzy kobiety, które lubia długie gorące kąpiele

6. był w rozsadnej cenie przy zakupie

Pytanie do Was, kótry z kotłów bedzie najlepszym wyborem?

 


Komentarze (26)
autor:niebieska  dodano: 2016-04-10 | 20:40:27
Ja się zdecydowałem na Viessmann Vitodens 200 z regulatorem pogodowym Vitotronic 200 do tego zasobnik 120l Vitocel 100-W.
Odpowiedź do niebieska
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-10 | 21:03:43
Czy możesz się podzielić opiniami na jego temat?
Odpowiedź do roberthk26l
autor:niebieska  dodano: 2016-04-10 | 21:21:42
Niestety jeszcze nie... jestem jeszcze na etapie instalacji w budowie domu.
Odpowiedź do roberthk26l
autor:niebieska  dodano: 2016-04-10 | 21:23:34
Mam doświadczenie z innym Vaillantem i zasobnikiem 80l. Niestety zasobnik 80l jest za mały dla 4 osobowej rodziny.
autor:birbi  dodano: 2016-04-10 | 21:20:04
Najlepszy będzie IMMERGASS VICTRIX ZEUS SUPERIOR z wbudowanym zasobnikiem.
Zapraszam na mój blog.
Polecam z czystym sumieniem.
Te 54l spokojnie dają radę na 4 osobową rodzinę
po co kupować dodatkowy zasobnik np. 120l ani to ładne ani małe... :P
Piec super się prezentuje i spełnia swoją funkcję.
Mam przedstawione zużycie gazu. Zapraszam
Odpowiedź do birbi
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-10 | 22:43:19
Sory ale 54 litry to na dwie osoby aby komfortowo mieszkać to zdecydowanie za mało np. Przy użyciu wanny. Zasobnik nie wygląda efektownie ale od tego jest kotłownia i tam się nie śpi. Tak samo puec, ma się nieoreżntować a spełniać swoje zadanie. My mamy vaillant ecotec plus zasobnik 140 litrow. Co do komfortu nie wypowiem się bo jeszcze nie mieszkamy, natomiast dwa razy uruchamiałem grzanie wody do sprzątania, moment i była gorąca, ogrzewanie hula znakomicie dzięki termoregulatorom w każdym pomieszczeniu i stacji pogodowej. Piec jest dosłownie dla idiotów, wystarczy raz zaprogramować do swoich potrzeb i dokonać korekt temperatur czyli pobawić się ustawieniami. Krzywą grzewczą zajme sie w następnym sezonie. 3500 na rok gazu i prądu? No optymistyczna wersja.

Co do serwisu vaillanta, dwa lata w gwarancji gratis, potem rocznie 200 zł, ja na pewno skorzystam z przedłużenia gwarancji do 5 lat za 400 rocznie i wtym jest serwis.
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:birbi  dodano: 2016-04-11 | 06:20:50
Heh... Bez komentarza
Pompka cyrkulacyjna i też mam ciepła wodę od razu po odkreceniu kranu.
Użytkujesz taki piec???
Jeszcze N I E było sytuacji żeby piec nie zdążył podgrzac ciepłej wody...
Po co podtrzymywać 140l 24h ciepła wodę jak można 54l? Bez sensu.
To fakt jeszcze nie lalem po 200l wody 4 razy pod rząd do kompania w wannie :D
Tylko kto tak robi??? Heh
Odpowiedź do birbi
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-11 | 07:54:23
Nie użytkuje. Spadków ciśnienia przy odkręconych kilku źródłach jedncześnie nie masz? Co do rachunków nie będę polemizował bo to jak dyskusja o spalaniu benzyny w aucie :)))))
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:birbi  dodano: 2016-04-11 | 08:04:49
Mam 5 kranow z ciepłą wodą... Jeszcze nigdy nie miałem wszystkich otwartych w tym samym czasie... Bo po co :)))
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:birbi  dodano: 2016-04-11 | 06:28:42
Wersja klasyczna 6 rachunków za prąd po 200zł= 1200zl + 2400zł za gaz :D standardt
autor:birbi  dodano: 2016-04-10 | 21:25:26
Dokładnie ten model:
http://www.immergas.com.pl/Produkty,5398/VICTRIX_ZEUS_SUPERIOR_26_2_ERP

Serwis roczny 200zł z dojazdem, żadnych dodatkowych kosztów, (przy innych piecach wymiana jakaś sonda raz na 2 lata)
autor:birbi  dodano: 2016-04-10 | 21:29:10
Jeszcze nie było sytuacji żeby leciała zimna woda bo ciepła skończyła się w zasobniku. Piec jest w stanie na bieżąco podgrzać wodę z prędkością 780l na godzinę :D
autor:birbi  dodano: 2016-04-10 | 22:27:26
No i piec kosztuje 6500zł
Resztę 3500zł masz na rok gazu i prądu :)
Hehe :)
Odpowiedź do birbi
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-11 | 21:38:17
Rzuciłem okiem na parametry pieca, który proponujesz. Nie ulega wątpliwości, że jest energooszczędny C.O. i CWU w klasie A. Kotły z osobnym zasobnikiem CWU mają zazwyczaj w klasie B. Masz niskie rachunki za gaz a moc kotła jest znaczna, również ta minimalna. Znajomy ma podobny kocioł z wbudowanym zasobnikiem i odczuwalny jest spadek ciśnienia po wyczerpaniu cieplej wody z zasobnika. Co prawda, mamy tylko jedną łazienkę, ale...
Tytuł: DOMEK HOMOKONCEPT 26
autor:ewcia999  dodano: 2016-04-25 | 15:50:00
WITAM BARDZO INTERESUJE MNIE KOSZT BUDOWY DACHU Z DACHÓWKI CERAMICZNEJ MOZE KTOŚ ZDRADZI MI SEKRET
Odpowiedź do ewcia999
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-26 | 10:53:31
Mogę tylko szacować ok 50-60tys zl, bo u mnie jest blachodachówka.
Tytuł: pokrycie dachu
Odpowiedź do roberthk26l
autor:adhomekoncept26  dodano: 5 miesięcy temu
witam,
a jaki Wam wyszedł kompletny koszt dachu krytego blachodachówką z robocizną?
Odpowiedź do adhomekoncept26
autor:roberthk26l  dodano: 5 miesięcy temu
o ile dobrze pamiętam coś ok 25 tys
Odpowiedź do ewcia999
autor:jane07  dodano: 2016-04-27 | 19:06:47
moj dach na drogiej ładnnej prostej niemieckiej dachowce 220 m wyszedł mnie 29 tys materiał
Odpowiedź do jane07
autor:piegii  dodano: 2016-04-27 | 19:59:53
a jaka to dachówka?
Odpowiedź do piegii
autor:jane07  dodano: 2016-05-08 | 13:23:59
Meyer holsen piano
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-29 | 19:27:17
W końca zapadła decyzja, wybrałem piec Buderusa o mocy 20KW z zasobnikiem 120L i sterowaniem pogodowym.
autor:roberthk26l  dodano: 2016-05-08 | 11:50:44
Teraz wybrałbym pompę ciepła woda-powietrze, jest trochę droższa, ale nie ma potrzeby występować o pozwolenie na budowę instalacji gazowej (czas oczekiwania do 65 dni), ponosić skorych kosztów związanych z budowa wew. sieci gazowej i całego tego cyrku.
Jeżeli ktoś jeszcze nie zdecydował oczym będzie grzał, niech się zastanowi dwa razy...
Tytuł: pompa woda powietrze
Odpowiedź do roberthk26l
autor:wyborcza  dodano: 2016-05-13 | 09:01:52
Myślisz ze w naszych warunkach klimtycznych taka pompa jako jedyne źródło dałaby radę? Dla całego domu łącznie z ciepłą wodą do mycia?
Odpowiedź do wyborcza
autor:roberthk26l  dodano: 2016-05-25 | 22:58:04
jasne, to tylko kwestia doboru mocy urządzenia, niestety to wciąż drogie rozwiązanie...
Tytuł: pompa ciepła wod-pow
Odpowiedź do roberthk26l
autor:wyborcza  dodano: 2016-05-25 | 23:44:10
A robiłeś kalkulacje opłacalności? Bo faktycznie pompy nie są tanie, ciągną prąd, więc może nawet przy kosztach instalacji i eksploatacji wychodzi tak, że pompa zwraca się po 30 latach przy 4 osobowej rodzinie?

Wylewki z miksokreta

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl


Komentarze (18)
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-09 | 23:33:19
elegancko, fajnie domiwo się zrobiło co?:) w garażu macie grubszą wylewkę niż w reszcie domu?
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-10 | 10:03:42
Tak, teraz jest bardziej domowo...
Na całej powierzchni domu zastosowaliśmy siatki zbrojeniowe wzmacniające wylewki a w garażu wylewka jest grubsza.
Odpowiedź do roberthk26l
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-04-10 | 16:55:23
I gitara. Z tego co widze to w garażu przy bramie szeroki poziomy odpływ jest?
Tytuł: Odpływ liniowy
Odpowiedź do roberthk26l
autor:gepek  dodano: 2016-04-15 | 17:30:57
cześć jestem na etapie budowy HK26 L , a dokładnie rozmieszczam rury kanalizacyjne pod chudziakiem. mógłbyś napisać jak długi macie ten odpływ liniowy w garażu oraz w którym miejscu puszczony jest odpływ kanalizacyjny?
Dzięki
Odpowiedź do gepek
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-15 | 22:16:53
Cześć, odpływ liniowy w garażu ma długość 4m, do kanalizacji podłączony jest w centralnym punkcie w którym umieszczony jest syfon. Główny pion kanalizacji wchodzi do budynku poprzez garaż po jego lewej stronie - wydaj mi się, że jest to zgodnie z projektem.
autor:kempik  dodano: 2016-04-10 | 09:51:02
Rewelacja. Ja już bym tam spał.
Fajny pomysł z tym ogrzewaniem w garażu.
autor:piotrekiemi-hk31  dodano: 2016-04-10 | 10:11:58
jaką podłogę planujecie w salonie i korytarzu?
Odpowiedź do piotrekiemi-hk31
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-10 | 13:00:37
Korytarz to płytki w dużym formacie, część salonowa to deska trójwarstwowa lub panele na ogrzewanie podłogowe.
autor:dom-na-maxa  dodano: 2016-04-10 | 12:22:21
Nie kumam idei tego okna na wysokości kolan;)
Odpowiedź do dom-na-maxa
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-10 | 12:59:24
czasami trudno sobie wyobrazić co "autor projektu miał na myśli", niemniej jednak nam to okno bardzo się podoba :)
Odpowiedź do roberthk26l
autor:dom-na-maxa  dodano: 2016-04-10 | 22:25:01
Aaaa, to taki myk;)
Odpowiedź do dom-na-maxa
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-11 | 21:50:44
Jest jeszcze jeden argument za tym okienkiem, mój pies będzie przez nie wyglądał bez większych problemów :)
autor:arlenka  dodano: 2016-04-10 | 22:11:19
Cześć, co to za rurki wychodzą z podłogi w garażu?
Odpowiedź do arlenka
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-11 | 21:41:18
widoczne rurki w garażu to wprowadzenie wody do budynku wraz z wodomierzem, filtrem, mini rozdzielaczem i przyłączem do zmiękczacza wody.
autor:arlenka  dodano: 2016-04-10 | 22:11:51
... a i możecie zdradzić dlaczego na miksokreta się zdecydowaliście
Odpowiedź do arlenka
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-11 | 21:49:23
Typowa wylewka z miksokreta to duży grzejnik akumulujący ciepło. Ma co prawda dużą bezwładność, ale to jest jego zaleta. Raz zagrzana, będzie utrzymywała ciepło przez długi czas. Z tego co wiem, piec kondensacyjny nie lubi pracować w cyklu włącz-wyłącz jak również nie opłacalne jest znaczne obniżanie temperatury podczas nieobecności domowników, bo koszty powrotu temp. o 10st C będą wyższe niż utrzymanie temperatury "lekko" obniżonej.
Do tego z tej wylewki możesz zrobić spadki np. w garażu, łazience i kotłowni oraz nadaje się do wilgotnych pomieszczeń. Podsumowując ja osobiście widziałem więcej plusów dla tradycji :)
autor:pawelzcharakterem4  dodano: 2016-04-11 | 11:45:15
Super !! na wakacjach też nas czeka ten etat i zastanawiamy się nad podłogówką w garażu
autor:1-szy  dodano: 5 miesięcy temu
Robercie, możesz napisać jak Twoje odczucia przy korzystaniu z podłogówki na jastrychu cementowym? Ostatnio kolega próbował mnie namówić na anhydryt twierdząc, że przy badaniach kamerą termowizyjną anhydryt 'świeci' całą powierzchnią a beton tylko w miejscach gdzie są prowadzone rurki. Średnio w to wierzę, ale ciekaw jestem Twoich odczuć po tych kilku dobrych tygodniach użytkowania. Dziękuję.
Tagi (1)
Moc: 10 kW
Moc: 22 kW
Moc: 11 kW