Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel

Robert&Magda

offlineroberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | Blog budowlany
86172 odwiedzin | wpisów: 80, komentarzy: 894, obserwuje: 444
 

Tynki cementowo-wapienne

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.plNa szczęście tynkowanie już za nami. To naprawdę brudna robota i dobrze zrobilismy, że tynkowalismy zaraz po wykonaniu elektryki.

Jesteśmy pod wrażeniem ekipy, która pracowała dzielnie od 6.30 do 18 dzięki czemu uporali się z naszym budynkiem w niecałe 1,5 tygodnia. A po tynkowaniu budynek został posprzątany.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Komentarze (7)
autor:nowydomstefana  dodano: 2016-03-24 | 21:24:28
Niesamowite jest to podłużne okno, strasznie mi się podoba :)
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-25 | 17:53:47
dzięki, jestem przekonany, że ściana bez tego okna byłaby nudna :)
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-03-25 | 17:56:16
Teraz wylewki i będzie już bardziej domowo. Wylewki już nie są taką brudną pracą jak tynki:) gratulujemy odhaczonego kolejnego etapu ;)
Odpowiedź do grenadawroclaw
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-25 | 21:13:51
no tak, ale przed wylewkami hydraulika nas czeka...
Odpowiedź do roberthk26l
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-03-25 | 21:50:30
Tak ale hydraulicy pracują na "sucho", troszku pokurzą ale nie będzie aż takiego sajgonu jak przy tynkach ;) Tak czy siak nie macie wyjścia, trzeba te etapy znieść;)
autor:martarlv  dodano: 2016-05-30 | 15:29:23
Znalazłam ten blog i juz wiem ze będę go często odwiedzać. Piękny dom a okno podłużne jest super. Jakie są jego wymiary jeśli można spytać.
Odpowiedź do martarlv
autor:roberthk26l  dodano: 2016-05-30 | 16:06:24
witam w naszym gronie. Okno ma wym. 3650 x 550.

Dach płaski nad garażem c.d.

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plW międzyczasie udało się wybrać wykonwacę do dachu płaskiego i zabezpieczyć garaż przed opadami. Z przewidywanych dwóch dni zrobił się prawie tydzień a prace jeszcze nie są ukończone.

Na zdjęciu widoczny jest odpływ umieszczony w ogniomurze, dzięki czemu przenieślismy rurę z garażu na zewnetrzną ścianę budynku.


Komentarze (14)
autor:piegii  dodano: 2016-03-14 | 21:28:59
Witam, mógłyby Pan wrzucić informacje jakie warstwy są na Pana dachu. Która warstwa odpowiada za spadek i z czego jest izolacja? Rura spustowa będzie szła w ociepleniu?
Pozdrawiam
Piotr
autor:kardamon13  dodano: 2016-03-14 | 21:49:24
Witam, ja tez poproszę o fotorelacje i kolejność co należy zrobic:) dzieki
Odpowiedź do kardamon13
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-14 | 22:07:32
Patrząc od spodu na stropie ułożona jest folia izolacyjna, następnie "równej grubości 20cm" styropian twardy mocowany do stropu za pomocą kołków. Do niego przyklejone są kolejne warstwy styropianu różnej grubości tak, aby nadać min 2% spadek w kierunku rury. Dodatkowo w dwóch narożnikach widocznych na zdjęciach po lewej i prawej stronie doklejone są kolejne trójkątne warstwy styropianu grubości ok 3cm, aby odprowadzić wodę z narożników w kierunku rury. Na tak przygotowany podkład ułożona została papa wstępnego krycia. Warto zaznaczyć, że przed rozpoczęciem układania poziomego styropianu zostały ocieplone ognimurki. Teraz czekamy na słoneczko, aby ułożyć ostatnią warstwę papy. Pozostanie jeszcze obróbka górna ogniomurków płytą OSB i blachą, ale to już temat przy wykonywaniu elewacji.
Generalnie robota jest nie jest trudna, styropian zamawia się w firmach, które przygotują go od podstaw, wycinając wszystko na specjalnych maszynach i dołączają rysunek co gdzie ma się znajdować.
Odpowiedź do roberthk26l
autor:jessicaa  dodano: 2016-03-15 | 19:40:32
Mamy na całym domu dach płaski i też chcemy styropian wycinany. Czy ten styropian jest ponumerowany czyccoś żeby wiedzieć jak kłaść?
Odpowiedź do jessicaa
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-15 | 21:25:27
Tak każda płyta była ponumerowana a do tego rysunek, gdzie na dachu ma być ułożona.
autor:feriza  dodano: 2016-03-14 | 22:02:57
:) Widze, że jest nas spora grupka tych co mysla nad izolacja;) Ja tez poprosze dokladnie po kolei wszystkie warstwy wraz z dlugoscia takiego daszka i spadkami jesli mozna;)
autor:arlenka  dodano: 2016-03-14 | 22:54:32
Ja na szczęście mam to za sobą.Taki mały daszek a tyle problemów - szczerze to nie spodziewałam się :)
autor:mjhomekoncept26  dodano: 2016-03-17 | 21:32:57
Widzę że dałeś większe spady, my zrobiliśmy według projektu i niestety mogło by być więcej o stopień bo przy spustach zostaje niewielka „plama” do odparowania. Pozdrawiam, Jarek
Odpowiedź do mjhomekoncept26
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-18 | 18:10:48
Zgadza się, spadek jest spory i jak na razie woda jest ładnie odprowadzana do spustu.
autor:piegii  dodano: 2016-03-25 | 20:40:22
A co to za kominy na dachu garażu?
Odpowiedź do piegii
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-25 | 21:11:35
dach nad garażem był robiony podczas niekorzystnych warunków (deszcz, śnieg) dlatego w najwyższych punktach dachu fachowcy zastosowali dwa kominki wentylacyjne, aby wilgoć spod styropianu mogła się wydostać /odparować. Po jakimś czasie można będzie się ich pozbyć, a otwory zapiankować...
Odpowiedź do roberthk26l
autor:mjhomekoncept26  dodano: 2016-03-26 | 13:22:55
Ciekawy patent. Pozdrawiam, Jarek
Odpowiedź do roberthk26l
autor:piegii  dodano: 2016-03-26 | 21:07:10
Dokładnie:), ale dobrze znać takie rozwiązania.
Odpowiedź do piegii
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-02 | 09:51:35
Ostatnio trochę popadało i jak na razie dach zdaje egzamin, nic nie przecieka, czyli kolejny mały sukces :)

Wylewka anhydrytowa czy cementowa

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »


 

Witam, powoli zaczynamy myśleć o wylewce. Na całym budynku będzie ogrzewanie podłogowe.  

Fragment oferty zachwalajacej tego typu jastrych "Wylewka anhydrytowa jako samorozlewny jastrych jest prawidłowym uzupełnieniem systemy ,, ciepłej podłogi ''. Receptura jest tak przygotowana, aby jastrych maksymalnie poprawił wydolność grzewczą wodnych i elektrycznych systemów ogrzewania podłogowego oraz korzystnie wpływał na optymalizację procesów sterowania ogrzewaniem podłogowym. Pozwala na układanie wielkoformatowych podłóg z płytek ceramicznych, kamiennych, dzięki bez skurczowemu wiązaniu i dylatowaniu pomieszczeń przeważnie tylko w otworach drzwiowych. Dzięki idealnie równej powierzchni nie musimy nadkładać i wyrównywać klejem wylewki w trakcie kładzenia płytek co powoduje obniżenie ogólnych kosztów budowy."

Orientacyjna wycena jednej z firm przy grubosci wylewki 5cm wynosi 7600zł.

Chciałbym Was zapytać o Wasze wybory i opinie.

 


Komentarze (10)
autor:sylwia-patryk  dodano: 2016-03-12 | 21:34:22
my mamy taka wylewkę na górze z tego względu że mieliśmy mało miejsca na styropian a na dole mamy zwykłe, anhydryt szybciej się nagrzewa.
Odpowiedź do sylwia-patryk
autor:ksiazka.ala  dodano: 2016-03-12 | 21:45:19
anhydryt zdecydowanie szybciej się nagrzewa ale też szybciej schładza. Po jakim czasie można u Państwa zaobserwować różnicę w wychłodzeniu między górą a dołem ? Pozdrawiam
autor:amelia3-arex  dodano: 2016-03-12 | 22:19:24
my mamy anhydryt, ale teraz zrobiłbym beton, jak dacie drewnianą podłoge to trzeba ją dodatkowo wzmacniac i dużo za to płacić, deklaracje wykonawców odnośnie twardości-wytrzymałości wylewki są zawyżane, a potem dochodzą koszty, w garażu i łazienkach tylko beton bo w razie awarii będzie masakra...pamiętajcie, że w garazu nie zrobia wam spadku nawet jak będą mówili że zrobią, ta wylewka się samopoziomuje chociaż w rogach pokoi nie wszędzie się wypoziomowała tak jak powinna, my dawalismy na piętrze styropian wygłuszający ale warstwa pod wylewką musi być typowo styropian podłogowy i mamy styropian na piętrzze w 2 warstawch po 3 cm, 3 cm wygłuszenie, 3 podłogowy i wylewka, same niepotrzbene koszty
autor:amelia3-arex  dodano: 2016-03-12 | 22:20:23
anhydryt zdecydowanie szybciej się nagrzewa, ale ile czasu dłużej sie będzie nagrzewał beton 5-6 godzin, niech będzie i 10 i nie widze tutaj tak naprawdę żadnych plusów...
Odpowiedź do amelia3-arex
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-13 | 09:29:38
czy dobrze rozumiem, że według Ciebie nie mam sensu robić anhydrytu (pomijamy koszty a skupiamy się na właściwościach)?
Zakładając 160m2, wylewki z miksokreta to wydatek ok 4200zł a anhydryt 7600zł.
autor:madic27  dodano: 2016-03-13 | 10:32:32
my idziemy w anhydryt na 100%. BEtonowa bedzie -chyba-tylko w garazu. Pozdrawiam...
Odpowiedź do madic27
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-13 | 13:32:38
A mogę wiedzieć skąd ten wybór?
autor:bassior  dodano: 2016-04-06 | 15:31:56
jak ogrzewanie podlogowe wszedzie to tylko beton

akumulacja to najwieksza zaleta betonu
Odpowiedź do bassior
autor:roberthk26l  dodano: 2016-04-06 | 18:19:46
Dziękuję za podpowiedzi, zdecydowalismy sie na tradycyjne wylewki z moksokreta. Jakie dodatki dodac do mieszanki aby nic nie pękło?
Odpowiedź do roberthk26l
autor:bassior  dodano: 2016-04-06 | 19:56:40
włókna polipropylenowe - goscie od wylewek pewnie beda je dawac do mieszanki

Drzwi zewnętrzne - dylematy

autor: roberthk26l blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plWitam cieplutko,

no i stało się, utkneliśmy przy wyborze drzwi wejściowych. Rozpietośce cenowa oraz róznorodnośc materiałów przyprawiają nas o ból głowy. Dodatkowym problemem jest otwór drzwiowy wedłg projektu o wym 1600cm szer x 2250cm wys.

Początkowo planowalismy drzwi stalowe np. Wikęd 26C - niestety nie ma szans zamówić tych drzwi w rozmiarze 1600x2250cm. Alternatywą jest "zamurowanie" części otoworu od góry lub drzwi z doświetlem górnym, ale tego nie chcemy.

Przeskoczyliśmy zatem na wyższy poziom:

1. drzwi derwiane np. firmy StolPaw model FAV22 lub Parmax Top Plus 11

2. drzwi aluminiowe np. Aluhause model Flat

Jakie są Wasze rekomendacje i doświadczenia z drzwiami drewnianymi czy aluminiowymi?


 Witam ponownie,

wybraliśmy drzwi ALUHAUS model FLAT z doświetlem, pochwytem i elektrozaczepem.

Mają najdłuższą gwrancję, nie muszą mieć zadaszenia i są odporne na słońce.

 


Komentarze (21)
autor:kacha1106  dodano: 2016-03-03 | 21:31:04
Drzwi Parmax polecam, bo sama takie mam, tylko, że z kolekcji "basic line". Rewelacyjne i warte swojej ceny:)
autor:madic27  dodano: 2016-03-03 | 21:50:20
My również skłaniamy sie ku Parmax.Pozdrawiam...
autor:iwona25  dodano: 2016-03-03 | 21:57:47
Ja polecam drzwi CAL seria arktyczna. Porządne, masywne i mega ciepłe.
autor:katarzyna1  dodano: 2016-03-03 | 22:00:30
Też jesteśmy na etapie poszukiwań i też drzwi z dostawką. Ceny jak drzwi stalowych tak drewnianych powalają. Chyba będziemy robić u stolarza, ale jeszcze szukamy.
autor:swojprojekt  dodano: 2016-03-04 | 10:28:07
Parmax są piękne ale Aluhause podobne do Internorm...
autor:swojprojekt  dodano: 2016-03-04 | 10:29:38
Budujecie piękny dom.Jeśli wybieralibyśmy jeszcze raz napewno byłby to homekoncept26
Odpowiedź do swojprojekt
autor:dubi1985  dodano: 2016-03-05 | 09:17:00
otóż to :-) ja również :-]
Odpowiedź do dubi1985
autor:swojprojekt  dodano: 2016-03-05 | 10:56:18
Zajrzałam na Wasz blog i domek Julia również swietny...
Odpowiedź do swojprojekt
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-05 | 18:49:58
dzięki :)
dom fajny jest, choć wiele osób modyfikuje projekt po obejrzeniu go u nas :)
autor:bulatowie  dodano: 2016-03-04 | 12:06:09
Powodzenia w wyborach! :)
autor:arlenka  dodano: 2016-03-04 | 17:09:45
Ja bym też polecała Parmaxy - podobno mają jeszcze promocje do konca marca :) A co robicie z otworem do czasu montażu drzwi? Ja dostane drzwi zastępcze, ale tylko na szerokosć 90, a co z resztą otworu (dopełnienie do 160)? Zamurowac, a potem zburzyć? Macie jakieś pomysły?
Odpowiedź do arlenka
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-05 | 18:52:32
Czy wiesz jakie są warunki promocji na drzwi Parmax? Podobno wym. max to 150cm szer. i standardowa wysokość 210cm.
A Ty jakie masz wymiary?
autor:arlenka  dodano: 2016-03-04 | 17:10:59
tzn. widzę, że deskami zabiliscie ale jak zabezpieczyliście przed włamaniem?
autor:arlenka  dodano: 2016-03-04 | 17:28:01
może lepiej odp. na prv :)
I jeszcze jedno pytanko - do jakiej wysokosci będziecie mieć cokół? Powyżej tej czarnej folii, czy już na niej?
Odpowiedź do arlenka
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-04 | 18:10:58
witaj, Firma w której kupiliśmy okna i bramę wypożyczyła nam nieodpłatnie drzwi zastępcze, które zamontowali na solidnej ramie (podobnej do tej od drzwi docelowych) z wypełnieniem przestrzeni od wewnątrz. Dom jest ubezpieczony, alarm z powiadomieniem działa a sąsiedzi czujni...
Wysokość cokołu nie jest jeszcze ustalona.
Odpowiedź do arlenka
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-04 | 18:14:58
I tu jeszcze jedna uwaga, podobno drzwi drewnianych nie powinno się montować na budynku do momentu zakończenia wszystkich mokrych prac, inaczej może je trafić sz...
Odpowiedź do roberthk26l
autor:kacha1106  dodano: 2016-03-04 | 19:10:28
Też o tym słyszałam, dlatego u nas drzwi zamontowaliśmy dopiero po tynkach i wylewkach, jak już wszystko podeschło. Wcześniej mieliśmy takie zastępcze, metalowe z "odzysku". Baliśmy się też, że jak je wprawimy wcześniej, to mogą się uszkodzić przy wylewkach i tynkach, w końcu trochę tego brudnego sprzętu się wnosi do domu podczas tych prac....
Odpowiedź do kacha1106
autor:arlenka  dodano: 2016-03-06 | 15:45:02
mam dokładnie takie same przemyślenia - dzięki
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-12 | 08:41:35
witam, w międzyczasie pojawiła się jeszcze jedna opcja, drzwi kompozytowe. W naszym przypadku drzwi wejściowe są umieszczone od zachodu, co według większości fachowców skreśla z listy opcji drzwi drewniane.
Producentem drzwi kompozytowych z 25 letnią gwrancją (podobno niezniszczalne, odporne na wodę i słońce) jest np. Vikking. Nam podobają się drzwi z serii Arctic Plus model Diplomat 9.
Kto z Was coś wie o drzwiach kompozytowych?
autor:roberthk26l  dodano: 2016-03-14 | 21:42:31
Drzwi kompozytowe z dostawka, pochwytem wykonane na nasz nietypowy wymiar firmy j.w. to wydatek rzędu 9500 zł, podobno rewelacyjne, tylko nikt nic o nich nie pisze...
Odpowiedź do roberthk26l
autor:grenadawroclaw  dodano: 2016-03-20 | 14:36:08
To bardzo dobrze, że nikt nie pisze, jak nikt nie pisze w necie źle, to można przypuszczać, że są OK. Negatywne opinie zawsze szybko się pojawiają a pozytywne nie, przynajmniej my mamy takie doświadczenia.
 
Moc: 16 kW
Moc: 15 kW
Moc: 11 kW